Sectorul din București în care oamenii plătesc Primăriei loc de parcare pentru prima bandă a șoselei

205

Incapabile să construiască parcări etajate, unele primării de sector caută soluţii mai ieftine şi mai rapide. Dacă în sectoarele 5 și 6 se închiriază deja sute de trotuare ca locuri de parcare, în Sectorul 3, primăria a început să transforme unele benzi de circulație în… parcări de reședință.

Aleea Fetești, din cartierul Titan, era o arteră cochetă, cu două sensuri de circulație și câteva locuri de parcare de reședință. Primăria Sectorului 3 a betonat însă o parte din spațiile verzi și a lăsat copacii pe mijlocul noilor trotuare. Marea surpriză este că o bandă întreagă de circulație a fost transformată în parcare.

Locuitor: Au îngustat strada. E un singur sens acum. Am crezut că lasă două sensuri când au mărit și-au făcut trotuarele. Dar acum e un singur sens.

Despre caz, prin intermediul biroului de presă, oficialii Primăriei anunță că „zona se retrasează, nu dispare niciun sens de circulație”. Conform normelor rutiere, un sens de circulație auto trebuie să aibă o lățime minimă de 3 metri. Asta înseamnă cel puțin 6 metri pe dublu sens. O suprafață pe care Aleea Fetești, după trasarea locurilor de parcare perpendiculare cu trotuarul, nu o mai are.

Citește și: Primarul Sectorului 3, Robert Negoiță, vrea să înființeze o nouă companie municipală, care să presteze servicii medicale

Pentru cele aproximativ un milion și jumătate de mașini înmatriculate în Capitală, primăriile de sectoare și municipalitatea au doar 350 de mii de locuri de parcare. În ultimii 30 de ani a fost construită o singură parcare supraetajată tip park and ride: cea de la Piața Sudului, făcută de Primăria Sectorului 4. Primăriile sectoarelor 2, 3, 5 și 6 au apelat la o soluţie rapidă. Au trasat câteva dungi pe trotuare și le-au transformat în… locuri de parcare.

Dacă primăriile le-au luat trotuarele, cetățenii au prins curaj și și-au amenajat parcări direct pe spațiile verzi. Unii chiar și le-au asfaltat.

Oficialii primăriilor care închiriază locuri de parcare pe trotuare n-au explicat încă din ce cauză au ales această metodă.